מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

בשנים האחרונות מדברים הרבה על BIG DATA, מתייחסים לחברות גדולות כמו בנקים, חברות תקשורת, אבל גם לעסק קטן - בינוני יש BIG DATA,
או יותר נכון - SMALL BIG DATA.
 

מה הכוונה?

אם אנחנו מוכרים מוצר אחד ותמיד קונים ומוכרים אותו באותו המחיר אז אין בעיה, אנחנו יודעים כמה אנחנו מרוויחים עליו.
אבל אם יש לנו קטלוג מוצרים עם  200, 300, 400 מוצרים ומחירי המכירה או הקניה משתנים מעת לעת, למשל אנחנו עושים הנחות או מבצעים ללקוחות,
או למשל אם אנחנו מייבאים את המוצרים ומחירי המשלוח משתנים ושער הדולר או היורו משתנים,
אז כבר הרווח שלנו מאותם מוצרים משתנה.
 

איך זה משפיע על העסק?

זה גורם לכך שאנחנו כבר לא יודעים כמה אנחנו מרוויחים על כל מוצר. 
יש לנו בעצם כמות DATA, כמות נתונים, שללא חישוב מסודר לא נדע כמה אנחנו מרוויחים עליהם, זה לא כמות נתונים שאפשר כבר לחשב בראש.

יכול להיות שיש מוצרים שלא משתלם לנו למכור לעומת כאלה שמאוד משתלמים.
אם לא נדע מה המוצרים הכי משתלמים ומה המוצרים שפחות, לא נדע למקד את המשאבים שלנו איפה שיותר משתלם לנו. 


אז מה עושים?

אם תהיה לנו מערכת שמאפשרת את החישוב הזה כל חודש,  אנחנו נתייעל ונרוויח יותר כסף.
מערכת הנהלת חשבונות רגילה בדרך כלל לא עושה את החישובים האלה, אבל כן אפשר להתאים אותה לכך.

ואם מערכת הנהלת החשבונות עדיין מתנהלת בחוץ, אפשר לתת לזה פתרון פשוט שתוך מספר שבועות שיספק בדיוק את זה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין