חברה שמוכרת מוצרים יכולה להגיע למצב שהיא מוכרת מוצר במחיר נמוך יותר
מהמחיר שהיא קנתה אותו, אז ברור שהיא הפסידה כסף על המוצר הזה.
ואם החברה מוכרת שירות?
לכאורה החברה קיבלה כסף על השירות, כך שהתחושה היא שהעסקה הייתה ריווחית.
אבל אם מחלקים את הסכום שהחברה קיבלה עבור השירות
בכמות השעות שהושקעו =
יוצא שהתקבלו פחות ממאה ש"ח לשעת עבודה –
גם אז החברה הרוויחה מהשירות הזה?
מהלקוח הזה?
האם אתה יודע כמה הכנסה יש בחברה לשעת עבודה?
האם בדקת את זה פעם?
האם אתה בודק את זה באופן עקבי לכל לקוח, לכל פרוייקט, לכל סוג שירות?
להפסיק לדמם
מרבית העסקים לא יודעים כמה בדיוק הם מרוויחים על כל שירות והאם "מסתתרים" בין השירותים / הלקוחות / העובדים שלהם הפסדים שגורמים להם לדמם כסף בלי לדעת.
אם היית יכול לדעת כבעל עסק, בכל רגע נתון, כמה באמת עולה לך כל שירות וכמה אתה גובה עליו, האם זה היה עוזר לך לקבל החלטות טובות יותר?
ברור שאז היית מוביל את העסק למקומות ריווחיים יותר, שיצמיחו את העסק, שיגרמו לחברה להשקיע פחות מאמץ, ועדיין להרוויח יותר.
אני בונה תשתית שנותנת תמונה מתמשכת, שכל הזמן מראה את הנתונים, גם אחרי שמתחילים לעשות שינויים בעסק, אני מלמד בעלי עסקים לדוג בעצמם בלי להיות תלויים בי.
לא משנה עם העסק שלך מגלגל 5 מיליון, 20 מיליון או 50 מיליון, בוא נדבר, וביחד נראה כיצד אפשר לממש את הפוטנציאל של החברה שלך.