להעיז זו האפשרות הכי פחות מסוכנת. למה? כי להתקע במקום זה תמיד גרוע יותר, שמעון פרס 30.1.13

להעיז או סיכון מחושב

העולם משתנה מהר יותר ויותר, לכן כבעלי עסק חשוב שתבחנו את העסק כל הזמן, תתאימו אותו למצב המשתנה, תחפשו אפיקים חדשים ותדייקו אותו כל הזמן.
אפשר להעיז ולקחת סיכונים ואפשר גם להתבסס על עובדות.
אם התהלות העסק תישאר סטטית ללא בחינה ושיפור מתמיד עם הזמן, העסק יפסיק להתקדם או שיתקדם בצורה פחות יעילה. הוא יצבור "מחלות" כגון תהליכים שגויים או לא אפקטיבים, עובדים לא יעילים או כאלה שבאים לעבודה ולא לעבוד, ירידה בשירות הלקוחות ושביעות הרצון, בעיות גביה ועוד.
 

מתי להעיז

הזמן להעיז הוא עכשיו (אף פעם לא יהיה זמן טוב), לא להמשיך בשגרה, לא להמשיך לטפל רק בשוטף.
צריך להעיז לשנות, זה לא פחות קשה מלפתוח את העסק מלכתחילה.
יש אימרה, שמה שזמני קבוע. זה בדיוק זה, צריך לעיתים להסתכל על הדברים כמו שהם, לבחון את הדברים בצורה כוללת, ולהעיז לשנות, להזיז, לפטר, לגייס עובדים, ספקים וגם לקוחות…

את השינוי קשה לעשות לבד, בשביל לראות את הדברים כמו שהם אנחנו לעיתים צריכים עין מבחוץ, מישהו שלא מעורב ריגשית. בדיוק בשביל זה ישנם חברות שנותנות ייעוץ עסקי, יועץ עסקי טוב יידע לתת את התמונה הכוללת והנכונה של העסק ויידע להוביל איתך את העסק לשינוי שצריך.
 

ובשביל שתוכל לקבל את ההחלטות הנכונות, חשוב שהניתוח יהיה עמוק, מלא ומבוסס על נתונים אמיתיים, הנתונים של העסק מתוך מערכת הכספים.
חשוב שלפני שאתה בוחר יועץ עסקי תדע מה אתה צריך. זו הדרך בה אני מייעץ לחברות.

אולי יעניין אותך גם

איך להגביר את הרווחיות

איך לדעת את המספרים של העסק מגביר את הריווחיות

להמשך קריאה
ניהול תזרים מזומנים באקסל או בתוכנה יעודית?

מה עדיף, EXCEL או תוכנה? יתרונות, חסרונות ומה שבניהם

להמשך קריאה
כמה אנחנו מרוויחים על השירות?

האם אתה יודע כמה הכנסה יש בחברה לשעת עבודה? האם בדקת את זה פעם?

להמשך קריאה
SMALL BIG DATA

גם לחברות קטנות ובינוניות יש BIG DATA, או יותר נכון SMALL BIG DATA.

להמשך קריאה
לדעת מתי נופלים כדורים

כבעלי עסקים אנחנו מג'אנגלים הרבה משימות כל הזמן. וכשהעסק מצליח וגודל, כמות הכדורים גדלה.

להמשך קריאה
ידע הוא כוח

האם יכול להיות שבחברה שלך נעשות ברגעים אלה טעויות שעולות לך כסף?

להמשך קריאה
במה אתה טוב?

בעלים של חברות הם מולטי דיסיפלינרים, אבל האם הם טובים בהכל?

להמשך קריאה
האם אתם מתמחרים נכון?

איך אתם יודעים שאתם מתמחרים נכון את המוצר שלכם, את השירות שלכם?

להמשך קריאה