לקוח חדש – סיכון או הזדמנות?
עסק רוצה להביא לקוחות חדשים אך איך גורמים לכך שלקוח חדש ישלם בזמן, איך נזהרים מלקוחות חדשים ובעיקר מלקוחות מזדמנים.
אנחנו עדיין לא מכירים את הלקוח, לא יודעים את התנהלותו העסקית, אם הוא נוהג לעמוד בהתחייבויותיו ומשלם בזמן או בכלל.
אנחנו רוצים להביא עוד הכנסות לעסק, עוד רווח, לשפר את תזרים המזומנים של העסק, איך אנחנו עושים את זה במינימום סיכון.
איך מפחיתים את הסיכוי לפגיעה בתזרים המזומנים
כדאי, במידת האפשר, לעשות את העסקה הראשונה במזומן, בשיק מזומן או בכרטיס אשראי כתשלום או כבטחון.
אם לא ניתן הדבר, אפשר לפחות לנסות לקבל יחד עם מסירת המוצר או השירות שיק דחוי. כמובן שרצוי שמועד פרעונו יהיה מוקדם ככל האפשר.
תגלו להפתעתכם כי רוב הלקוחות יסכימו לעסקה ראשונה בתנאי תשלום פחות טובים מתנאי התשלום שירצו לקבל בעסקאות הבאות כדרך שלהם לרכוש את אמונכם אם תעלו את הנושא.
בנוסף וללא קשר, אפשר לבדוק על מצבו הפיננסי של הלקוח באמצעות אחת מחברות חיווי האשראי, D&B או BDI. בכל מקרה שווה לקבל את פרטי חשבון הבנק של הלקוח ולבדוק אם חשבון הבנק שלו מוגבל באתר בנק ישראל.
בנוסף, בחתימו את הלקוח על הצעת מחיר או הזמנת העבודה, ללא החתמה של הלקוח על נייר המתאר את העסקה, המחיר שלה ותנאי התשלום יהיה לכם קשה לגבות את הכסף דרך בית משפט או הוצאה לפועל במידה ולא ישלם.
להצעת המחיר או הזמנת העבודה כדאי להוסיף משפט שאומר שהחותם ערב לתשלום, כך תקבלו ערבות אישית לתשלום וגם אם יקרה משהו לעסק, תוכלו לגבות את התשלום מהחותם באופן אישי.
במקרים בהם אתם מספקים סחורה, רצוי להוסיף שהסחורה נשארת בבעלותכם עד פרעון מלא של התמורה.
כך תבטיחו ככל האפשר שהעסק לא יפגע ולקוח חדש לא יהפוך לבעיה בניהול תזרים המזומנים.