הבסיס לעסק מרוויח

כדי שעסק יצליח הוא צריך להרוויח כסף לאורך זמן, ברור לא?
וכדי שהוא ירוויח צריך שהתמחור של המוצרים או השרותים יהיה נכון, כזה שיקח בחשבון גם את העלויות הישירות וגם את העלויות העקיפות.

לאורך השנים פגשתי הרבה בעלי חברות שהתמחור שלהם,  שחישובי הרייווחיות שלהם, נעשו רק על ההוצאות הישירות ולעיתים רק על חלק מההוצאות הישירות.
ברגע שהראתי להם את החישוב האמיתי, המלא, שכולל את כל ההוצאות בפועל, לא תיאורטית, הם הופתעו שישנם מוצרים שהם לא מרווחים עליהם ולעיתים על חלק אפילו מפסידים.

המרכיבים החשובים בתמחור

ולכן אחד הדברים החשובים הינו התמחור של המוצרים והשרותים לפרטיו.
תמחור שכולל את כל ההוצאות הישירות. למשל אם מייבאים מחו"ל, לא רק את מחיר המוצר אצל הספק בחו"ל בדולרים או יורו, אלא גם את עלות ההובלה האמיתית הישירה (ולא התאורטית) לפי חישוב החלק היחסי של המוצר בתוך המשלוח כשמביאים מספר פריטים באותו משלוח, וגם את עלות המרת השער.
אם בנוסף להובלה יש עלויות למשל של מכון תקנים, פריקת מכולה וכד', גם אותם צריך לקחת בחשבון.
התמחור צריך לכלול גם את ההוצאות העקיפות – עלויות שיווק, מכירה, אחסנה, ליקוט, לוגיסטיקה, שירות, אחריות, מימון, ועוד.

אם תעשו חישוב מלא ונכון, תבטיחו לעצמם עסק ריווחי וממוקד, כזה שעיקר מאמצו בשיווק ומכירת המוצרים שמרוויחים הכי הרבה ולא במוצרים או שרותים שסתם מבזבזים את הזמן והמשאבים.

אולי יעניין אותך גם

איך להגביר את הרווחיות

איך לדעת את המספרים של העסק מגביר את הריווחיות

להמשך קריאה
ניהול תזרים מזומנים באקסל או בתוכנה יעודית?

מה עדיף, EXCEL או תוכנה? יתרונות, חסרונות ומה שבניהם

להמשך קריאה
כמה אנחנו מרוויחים על השירות?

האם אתה יודע כמה הכנסה יש בחברה לשעת עבודה? האם בדקת את זה פעם?

להמשך קריאה
SMALL BIG DATA

גם לחברות קטנות ובינוניות יש BIG DATA, או יותר נכון SMALL BIG DATA.

להמשך קריאה
לדעת מתי נופלים כדורים

כבעלי עסקים אנחנו מג'אנגלים הרבה משימות כל הזמן. וכשהעסק מצליח וגודל, כמות הכדורים גדלה.

להמשך קריאה
ידע הוא כוח

האם יכול להיות שבחברה שלך נעשות ברגעים אלה טעויות שעולות לך כסף?

להמשך קריאה
במה אתה טוב?

בעלים של חברות הם מולטי דיסיפלינרים, אבל האם הם טובים בהכל?

להמשך קריאה
האם אתם מתמחרים נכון?

איך אתם יודעים שאתם מתמחרים נכון את המוצר שלכם, את השירות שלכם?

להמשך קריאה