חייג: 054-4440045

חורים ברשת
טוחן מדיה
מישמיש בת ים
Toppik
טיפולית סיעוד
ארגונית
לוקומושן locomotion
ממי דר קריאייטיב
דף הבית » שרותים » שיווק ומכירות » שיווק בתקופת מיתון
 

שיווק בתקופת מיתון

מאת: מיקי גלוגאו
כותב המאמר הינו יועץ שיווקי, שלח דואר לכותב המאמר

בתקופת מיתון הרבה חברות מגיבות בצורה אימפולסיבית מתגוננת: מהדקים את החגורה ומצפים להאטה בצמיחה. פגיעה במחלקת השיווק עלולה להיות טעות חמורה. יחד עם זאת אפשר להתאים את האסטרטגיה השיווקית למצב החדש.

תקופת מיתון יכולה להוות הזדמנות להגדיל את נתח השוק. אפשר למתוח את תקציב השיווק, להשתמש בו בצורה חכמה יותר ולהשיג יותר מכירות, במקום לעבוד קשה יותר. הנה ייעוץ עסקי איך לעשות זאת:

 

הגדלת נתח השוק

בדרך כלל בתקופת מיתון נתח השוק של רוב החברות קטן. המצב הכלכלי גורם לאנשים לקנות פחות, אז אם אתם והמתחרים שלכם תמשיכו עם אותה אסטרטגיה שיווקית, הדבר יתבטא בתחרות קשה יותר על נתח שוק קטן יותר.
למזלך, הרבה מהמתחרים שלך יקצצו את תקציב השיווק שלהם בתקופה קשה זו, אז למרות שקהל היעד הצטמצם, יש פחות חברות המתחרות על אותו קהל יעד.
הצלחה, או אפילו הישרדות, תלויה במכירות ובסגירת עסקאות מוצלחות. מבחינה חשבונאית זה פשוט מאד: סגירת יותר עסקאות עם כמות זהה של פרסום, או אפילו פחות פרסום.

אם השיווק נעשה דרך האינטרנט אז זה אומר אופטימיזציה של אתר האינטרנט שלך להשגת יחס המרות גבוה יותר (כמות הפונים מהאתר חלקי כמות הנכנסים לאתר). אם יחס ההמרות באתר שלך גבוהה יותר, לא רק שתרוויח יותר, גם עלות המכירה שלך ירד, מה שיאפשר לך להזרים את מה שחסכת בחזרה לתקציב השיווק שלך.

אבל איך אפשר סתם כך להגדיל את יחס ההמרות באתר? על ידי פעולות אופטימיזציה ושיפור דירוג האתר במנועי חיפוש, למשל:

אופטימיזציה של אתר האינטרנט

- הוספת תוכן איכותי לאתר (כתבות, מאמרים, White Papers וכד’)
- כתיבת בלוג
- הקמת תכנית שותפים
- כתיבת ניוזלטר ללקוחות קיימים
- קמפיין שיווקי בדוא”ל
- כתיבה בפורומים
- יצירת קישורים חיצוניים אל האתר
- ניתוח מקצועי של האתר לאיתור חזקות וחולשות בעזרת Analytics
- במידת הצורך תכנון ועיצוב מחדש של האתר

 

התמקדות בלקוחות קיימים

נכון, כולנו אוהבים לקוחות חדשים, אבל בתקופות קשות יותר חכם לספק יותר ערך (ולקבל יותר בתמורה) מלקוחות קיימים.

כאשר לקוחות מקבלים החלטות בתקופת מיתון, יש יותר סיכוי שילכו עם מקור מוכר ואמין. אז אם יש יותר סיכוי שילכו איתך, אתה רוצה שיהיה להם קל וברור לפנות אליך. שווק להם, אפשר לצוות המכירות שלך להיות יותר אפקטיבי איתם, שאל את לקוחותיך מה הם רוצים ומצפים ממך.
דאג ללקוחותיך הקיימים והגדל את הסיכוי שהם ישארו איתך בזמנים קשים.

 

תחרות

בתקופת מיתון יש לך הזדמנות לזכות בנתח שוק גדול יותר. עליך להיות קשוב לקהל היעד שלך, לחשוב מחוץ לקופסא, ולהיות מוכן להגיב מהר עם שינויים במוצרים או בשירותים, במחירים ובמיצוב בהתאם למצב.

בכל תקופת מיתון ישנן נתחי שוק הגדלים יותר מהר מאחרים. עליך לראות ולהבין נתחי שוק אלו ולקבוע אם אתה יכול לעשות עסקים במהירות עם אותו נתח גדל. נתחי שוק אלו יכולים להיות כאלו שאתה כבר מוכר להם אבל לא בהכרח ממוקד בהם, או נתחי שוק חדשים המהווים הזדמנויות חדשות עבור העסק שלך. כמו כן, אתה רוצה להשקיע פחות באותם נתחי שוק שיפגעו יותר מהמיתון.

ייעוץ עסקי ושיווקי נכון יעזור לך לקבל את החלטות השיווק הנכונות כך שהפגיעה בעסק תהיה קטנה יותר ואף אולי תבסס את העסק טוב יותר אל מול המתחרים.

 

 

עלינו

במהלך השנים סייענו לעשרות חברות גדולות וקטנות בענפי המשק השונים.

ניתן להכנס לכל אחד מהקישורים הבאים לקרוא עוד על השירות. צירפנו בכל אחד מהשרותים גם מאמרים, טיפים וכלים באותו הנושא לשימושך.

   

צור קשר איתנו עוד היום וקבל אשראי נוסף מהבנק שלך או מבנק אחר - 054-4440045, בן אביעד.

 

נשמח לסייע גם לך באחד או יותר מהשרותים שלנו, צור עמנו קשר ונראה איך נוכל לעזור.

 

גיוס אשראי בנקאי

כתיבת תוכנית עסקית

ניהול תזרים מזומנים

הלוואות בערבות מדינה

ייעוץ פתיחת עסק

הלוואות לעסקים

אימון עסקי

פיתוח עסקי

ייעוץ כלכלי

ליווי עסקי

ייעוץ אסטרטגי

הבראת חברות