חייג: 054-4440045

חורים ברשת
טוחן מדיה
מישמיש בת ים
Toppik
טיפולית סיעוד
ארגונית
לוקומושן locomotion
ממי דר קריאייטיב
דף הבית » שרותים » פיתוח עסקי » עסקים למען נזקקים - הערך המוסף של העסק
 

עסקים למען נזקקים - הערך המוסף של העסק

בארצות הברית זאת כבר מסורת ארוכת שנים, ובארץ זאת מגמה שהולכת ומתפתחת בעשור האחרון: עסקים תורמים למען הקהילה. כיום, כשני שליש מהעסקים בישראל תורמים לעמותות צדקה או לארגונים הפועלים לשינוי חברתי-סביבתי. למרות שמדובר באחוז קטן מהרווחים (לרוב פחות מ-1% מהרווחים של העסק), עבור העמותות זאת יכולה להיות תרומה משמעותית. למרות האתגר לתרום חלק מהרווחים של העסק בתקופה של מיתון, תרומה לקהילה חשובה אף יותר בזמן של משבר כלכלי.

 

 

טוב לנזקקים, טוב לעסקים

המדינה כידוע לא שמה בראש סדר העדיפויות להשקיע תקציבים במדיניות רווחה, הפערים בין עשירים ועניים רק הולכים וגדלים וכל ילד שלישי מוגדר כמי שחי מתחת ל"קו העוני". בארץ קיימות מגוון עמותות צדקה, אשר פועלות על בסיס תרומות ומתנדבים.

כאשר עסקים תורמים לקהילה, זהו מצב בו שני הצדדים מרוויחים. מסתבר שהרצון לפעול למען נזקקים יכול להשתלב עם אסטרטגיה שיווקית של העסק. סקרים מראים שהציבור מעדיף לרכוש מוצרים של חברות אשר מקדישות חלק מהרווחים לתרומה לקהילה והצרכנים אף מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר עבור מוצרים של חברות אלו. עסקים רבים הצליחו להעלות את הרווחים ממכירות בעקבות ההחלטה לתרום לארגונים או עמותות הפועלות למען הקהילה. בשל כך, המעורבות החברתית של העסק הפכה בחלק מהמקרים כחלק מהאסטרטגיה ליצירת "שם טוב" לעסק.

 

 

אחראיות תאגידית או "green wash"?

ציבור הצרכנים לומד להבחין בין חברות שמנסות ליצור לעצמן פרסום חיובי באמצעות תרומה לעמותות אך במקביל פעילותן פוגעת בקנה מידה רחב בסביבה, בבעלי-חיים או מנצלת עובדים לבין חברות שתורמות לקהילה כחלק מאחראיות תאגידית. המושג אחראיות תאגידית מתייחס אוסף כללי אתיקה אשר חברה עסקית לוקחת על עצמה: הקפדה על איכות הסביבה במהלך תהליך הייצור, דאגה לזכויות העובדים, תרומה לקהילה של לפחות אחוז אחד מהרווחים של העסק ועוד. במקרה כזה, התרומה למען הקהילה הנה חלק מתפיסת עולם כוללת, לפיה העסק פועל מתוך מחויבות לאתיקה, לזכויות אדם , לאיכות הסביבה ולכלכלה בת-קיימא. המושג "green wash" לעומת זאת, מתייחס למצב בו חברה עסקית מנסה "לנקות" את שמה הידוע לשמצה באמצעות תרומה לקהילה. יש שיגידו, שגם אם מדובר ב"גרין ווש", זה עדיין עדיף מלא לעשות כלום.

 

 

כיצד אפשר לתרום?

כאשר בעל העסק בוחר לתרום לפרויקט חברתי שקרוב ללבו, הפוטנציאל לשינוי הוא גדול. בארץ, כ-30% מהעסקים בוחרים לתרום לתחום החינוך וסיוע לבני נוער. בנוסף, ניתן לבחור לתרום במגוון תחומים: תרומה למשפחות במצוקה, תרומה לעמותות הפועלות לקידום מעמד האישה, תרומה לעמותות העובדות עם אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, תרומה לארגוני איכות הסביבה וזכויות בעלי-חיים ועוד. עסקים יכולים לסייע הן באמצעות תרומה של אחוז מרווחי החברה והן באמצעות עידוד העובדים לעסוק בפעילות התנדבותית, למשל התנדבות בתל אביב בפעילות עמותות לנזקקים. עסקים שונים מציעים לעובדים מקומות התנדבות על חשבון שעות העבודה. פעילות התנדבותית יכולה לשמש גם כפעילות גיבוש לצוות העובדים. עבור העובדים עצמם, זאת הזדמנות לצמיחה ומימוש עצמי. עסקים שמבינים את החשיבות של המעורבות החברתית- מבחינת הערך המוסף שזה מביא לעסק ומבחינת התרומה המשמעותית לקהילה, ימשיכו את תרומתם גם בעת מיתון כלכלי.

 

 

 

נשמח לסייע גם לך באחד או יותר מהשרותים הנוספים שלנו, צור עמנו קשר ונראה איך נוכל לעזור.

 

גיוס אשראי בנקאי

כתיבת תוכנית עסקית

ניהול תזרים מזומנים

הלוואות בערבות מדינה

ייעוץ פתיחת עסק

הלוואות לעסקים

אימון עסקי

פיתוח עסקי

ייעוץ כלכלי

ליווי עסקי

ייעוץ אסטרטגי

הבראת חברות