חייג: 054-4440045

חורים ברשת
טוחן מדיה
מישמיש בת ים
Toppik
טיפולית סיעוד
ארגונית
לוקומושן locomotion
ממי דר קריאייטיב
דף הבית » שרותים » פתיחת עסק » סיוע בפתיחת עסק מצליח
 

סיוע בפתיחת עסק מצליח

מפתח להצלחת עסק חדשפתיחת עסק עצמאי קטן או בינוני בהחלט מאתגרת, מרגשת ועם הרבה ציפיות להגשמת החלום להפוך את הרעיון העסקי לעסק חי ובועט. לצד הציפייה ותחושת האדרנלין הגבוה, חשוב לפעול בחוכמה ובאופן המקצועי ביותר כבר משלב טרום פתיחת העסק וזאת כדי למקסם את סיכויי הצלחת העסק לאורך זמן בו בזמן שהסטטיסטיקה מדווחת על סגירה של אחוז לא מבוטל של עסקים בשנת חייהם הראשונה. להלן מספר עצות מפתח שיוכלו להגדיל את סיכויי הצלחת העסק וכוללות סיוע של ייעוץ מקצועי, בניית תכנית עסקית ושיווקית יעילה והכרת פתרונות המימון היעילים.

 

 

ייעוץ מקצועי למניעת טעויות

 

לליווי מקצועי על ידי יועצים מומחים בתחומם אין תחליף לאורך כל חיי העסק, כולל בשלב טרום פתיחתו בפועל. ייעוץ מהסוג כולל ליווי של יועץ עסקי שיוכל לסייע בבניית התכנית העסקית ויספק כלים ומידע פיננסי ועסקי לאורך כל הדרך וייעוץ משפטי מקצועי מסחרי בכל הקשור לחוזים והסכמים מול ספקים, קבלני משנה, לקוחות ועוד. כמו כן, יידרש גם ייעוץ פיננסי על ידי רואה חשבון או משרד חשבונאות שיוכל לכוון לגבי צורת ההתאגדות הנכונה ביותר (עוסק פטור, מורשה, חברה בע"מ או שותפות) והצעדים הבירוקראטיים הנדרשים בפתיחת העסק וניהול כמו פתיחת תיקים ברשויות. כמו כן, ייטפל בהתנהלות פיננסית שוטפת לרבות דיווחים חודשיים לרשויות, הגשת דו"חות והצהרות ועוד. במידה ותידרש פעילות ייחודית לצרכי העסק כדוגמת פעילות יבוא מסחרי מחו"ל, הרי שכדאי לשקול להיעזר לצורך התנהלות נכונה מול ספקים בחו"ל ביועץ מקצועי המתמחה בתחום הסחר בינלאומי. ליווי מהסוג יהיה לעזר רב בנוסף להתעדכנות שוטפת בכל הקשור לסחר מסין כדי להיות עם יד על הדופק בנוגע למגמות בתחום. שוטפים ליווי על ידי יועצים מתמחים בתחומם יוכל למנוע ביצוע טעויות חובבניות שעשויות לגרום נזק מיידי או לטווח הארוך לעסק.

 

 

בניית תכנית עסקית כתשתית איתנה להצלחה מקסימאלית

 

חשיבותה של התכנית העסקית, המהווה מפרט יסודי ומסודר לפעילות העסק המתוכננת, הינה משמעותית ביותר לצורך הצלחת העסק כולו. תכנית זו בוחנת את כדאיות העסק בהסתמך על נתוני שוק עסקיים מוכחים ותחזיות לטווח ארוך ומתייחסת לתיאור הענף, בודקת את המתחרים והשחקנים הבולטים. כמו כן גם מגדירה את המוצרים והשירותים המתוכננים, את היעדים והמטרות בהסתמך על המודל העסקי. התכנית הינה חיונית לא רק כתשתית איתנה לפעילות העסק אלא גם לצורך קבלת הלוואה הנדרשת למימון העסק. הנושאים שייבחנו במסגרת מסמך התכנית כוללים את הגדרת המוצר/ השירות, התמחור, תכנון מערך כוח האדם ומבנה ההוצאות המתוכננות השוטפות ועוד. כללי הפעולה הכוללים יעדים ומטרות יגדירו את הנדרש לביצוע על מנת שהעסק יהיה רווחי ומשתלם. ייעוץ עסקי המתמחה בהכנת תכנית עסקית ייעשה על ידי איש מקצוע מתחום הפיננסים בעל הניסיון והידע לנתח את השוק, לבצע תמחיר למוצר/ לשירות ולבנות תכנית הוצאות והשקעות.

 

 

פתרונות מימון והלוואות לעסקים

 

כשבוחנים את אפשרויות המימון לעסק, יש לקחת בחשבון שקיימות מספר קרנות הידועות כמעניקות הלוואות לעסקים קטנים בעידוד הממשלה וזאת בנוסף להלוואות העסקיות המוענקות על ידי הבנקים, חברות האשראי והלוואות חוץ בנקאיות. קרנות אלו כוללות את האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית, הקרן לסיוע לעסקים קטנים בערבות מדינה וקרן ק.י.פ לעידוד יוזמות פרטיות. הלוואה בערבות המדינה הינה משתלמת לצורך פתיחת עסק חדש וזו תינתן על ידי אחת מהקרנות הבאות: קרן מט"י, קרן שמש, קרן קורת, קרן אור, קרן להב, קרן תבור ועוד. ניתן להגיש בקשה להלוואה לאחת הקרנות בהתאם לקריטריונים הייחודיים של כל קרן ובהתאם לדרישותיה וליהנות מהלוואה לצרכי העסק. בחירה בסוג ההלוואה הרלוונטית ביותר תהיה מתוך מספר מסלולים ייעודים לעסקים קטנים ובינוניים כמו מסלול הון חוזר, מסלול השקעה, מסלול עסקים בהקמה ומסלול מהיר. היתרונות הגלומים בסוג הלוואה זו, לעומת הלוואה בנקאית, מתייחסת להיותה דורשת ערבויות ריאליים ביותר ואפשרות לפריסת תשלומי החזרים נוחה. גם במקרה והעסק מצליח להתרומם מוקדם מהמתוכנן, ניתן לפרוע את ההלוואה בפירעון מוקדם ובעמלה מינימאלית.

 

 

תכנית שיווקית לחיי קיום ארוכים

 

תכנית שיווקית, המפרטת את הפעילויות השיווקיות הנדרשות לצורך השגת יעדי המכירות של העסק, נכללת במסגרת התכנית העסקית שתיעשה בתחילת הפעילות של העסק. תכנית זו הינה חיונית לצורך פעילות רווחית בשוק לאורך זמן. התכנית תגדיר את המטרות השיווקית לתקופה של שנה או עונה (בעסק הפעיל בהתאם לעונתיות בענף) תוך אפשרות בקרה על יישומן באמצעות נהלים מפורטים. לצורך בנייתה, יידרש איסוף נתונים עסקיים ותחזית מכירות כולל התייחסות לתמונת המצב הקיים, לרבות נתונים כלכליים של העסק, המגמות בענף, פילוח קהל היעד, המתחרים ועוד. המטרות השיווקיות יכללו ניתוח הוצאות על יחסי הציבור לטובת העסק, קידום מכירות, תקשורת שיווקית ועוד וזאת לתכנון וחלוקת תקציב לעונה או השנה הבאה. החשיבות של התכנית השיווקית באה לידי ביטוי בכך שזו מאפשרת חשיבה על יעדי המכירות והמטרות להשגה לטווח הקצר, הבינוני והארוך והנה חיונית גם במקרה ולעסק לא צפויות הוצאות משמעותיות בהיבט השיווקי. במקרה כזה חשוב עוד יותר התכנון השיווקי, שכולל מספר מצומצם של פעולות שיווק ושימור לקוחות מושכלות וחכמות.

 

בהצלחה!

 

צור קשר עוד היום וקבל אשראי נוסף מהבנק - 054-4440045, בן אביעד.