חייג: 054-4440045

חורים ברשת
טוחן מדיה
מישמיש בת ים
Toppik
טיפולית סיעוד
ארגונית
לוקומושן locomotion
ממי דר קריאייטיב
דף הבית » שרותים » ייעוץ אסטרטגי » 5 מרכיבים חשובים בתכנון אסטרטגיה שיווקית
 

5 מרכיבים חשובים בתכנון אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית מפורטת, כחלק מתוכנית אסטרטגית עסקית כוללת, מהווה נדבך חשוב בהפגנת רצינותו ומוכנותו של עסק לעבור מההלכה למעשה ומתיאוריות באוויר לחיבור לקרקע, לכסף ולמקורות ממנו הוא יגיע. בלא תוכנית שיווקית, אשר תעסוק בדרכים לחשיפת העסק ויצירת נראות למוצרים/שירותים שהוא מספק, כל תוכנית אסטרטגית עסקית, מבריקה ככל שתהיה, תיחשב לדיבורים בעלמא בלבד.


מה כוללת אסטרטגיה שיווקית ומי צריך אותה בכלל?


אסטרטגיה שיווקית הינה תוכנית מקיפה ומפורטת, אשר מגדירה את פעילות הארגון או בית העסק והחשיפה שלו ללקוחותיו הפוטנציאליים, החד-פעמיים או הקבועים. למרות שנהוג לחשוב כי רק ארגונים או בתי עסק גדולים זקוקים לאסטרטגיה מסוג זה, דווקא בתי העסק הקטנים (בהם, לרוב במודעות העסקית לשיווק "נכון" הינה קטנה יותר) זקוקים לאותו הכיוונון העדין והקו ההמשכי, שמעניקה אסטרטגיה מסוג זה.


אסטרטגיה שיווקית נכונה, נשענת על חמישה מרכיבים עיקריים:

  • פלח השוק הרלוונטי - מי הוא קהל היעד למוצר (או השירות) אותו הארגון שלך מציע? מה הם צרכיו? בעבור איזה פלחי שוק למוצר שלך ישנן התועלות הרבות ביותר? על אלו פלחי שוק ניתן לוותר ולא להשקיע כסף וזמן בפניה?
  • צרכי קהל היעד - אחרי שהבנו מי הוא קהל היעד שלנו, צריך לממשק את המוצר עם צרכיו: האם תכונותיו של המוצר הקיים עונות על צרכיו במלואם? האם הוא, כמות שהוא, עונה על צרכים אלה, או שעלינו למנף את המוצר/שירות כדי לתת מענה טוב יותר? ואם מדובר במוצר - מה הם צרכי הלקוחות מבחינת שירות והדרכה?
  • השוואת המוצר למוצרים דומים בשוק - כאשר נערוך השוואה בין המוצר שלנו למוצר מתחרה, מה הם יתרונותיו? מה חסרונותיו? כיצד נתמודד עם נקודות החולשה שלו (במידה והן קיימות)? האם נצניע אותן בפרסומים? האם נהפוך אותן ליתרון של יחודיות?
  • תמחור - יקר או זול? איכותי או עממי? ביחידה בודדת או בחבילה? האם מדובר רק במוצר או במוצר + שירות והדרכה (במידה ונדרשת)? האם חבילות השירות הינן קשיחות או גמישות?
  • דרך מימוש האסטרטגיה - במרכיבים הקודמים עסקנו ברכיבים תיאורטיים, מימוש האסטרטגיה מוריד אותנו לקרקע, לתכל'ס. הבחירה בצורת המימוש נשענת על שלושה היבטים חשובים, אשר יקבעו את הבחירה: העדפה לדרך מסוימת, תקציב וקהלי היעד. כל אחד משלושה רכיבי אלה משפיע ישירות על הצלחת יישום האסטרטגיה, ולכן, יש לקחת אותם בחשבון עוד בשלב גיבושה.

לסיכום:
אסטרטגיה שיווקית מעניקה לך, כעומד בראשו של ארגון או בית עסק, כלי רב-עצמה ביד: היא מאפשרת לך לדעת "מאין" אתה בא (המוצר), "לאן" אתה הולך (המכירה), איך תעבור עליך הדרך (למשל, פרסום במדיות השונות וברשתות חברתיות) ובעיקר, את מי "תפגוש" בדרך (מתעניינים, לקוחות, לקוחות עתידיים ולקוחות חוזרים). אם עתיד הארגון שלך חשוב לך ועדיין אין לך תוכנית אסטרטגית שיווקית, זה הזמן להתחיל לחשוב על אחת כזו, כדי שכבר כעת תוכל למקד את הדרך שלך.