חייג: 054-4440045

חורים ברשת
טוחן מדיה
מישמיש בת ים
Toppik
טיפולית סיעוד
ארגונית
לוקומושן locomotion
ממי דר קריאייטיב
דף הבית » יעוץ עסקי » איך תגדילו את הרווחים בעסק שלכם
 

איך תגדילו את הרווחים בעסק שלכם

אחד הכללים בהצלחה עסקית הוא שאי אפשר להגדיל רווחים באופן ישיר, אלא רק באופן עקיף. אי אפשר פשוט להחליט שהולכים להגדיל את הרווחים בעסק ללא אסטרטגיה ספציפית.
אחד הדברים המשמעותיים שאתם יכולים לעשות כדי להגדיל את הרווחים הוא לשפר את אותם משתנים שקובעים את רמת הרווחיות של העסק.
הנה כמה משתנים שאם תשפרו אותם (למשל, במסגרת הדרכת מכירות), תוכלו להגדיל את הרווחים ולהשפיע על השורה התחתונה של העסק.


1. Lead generation – תהליך יזום ושיטתי ליצירת עניין בקרב הלקוחות המתעניינים הפוטנציאליים, שהם בעצם ה-leads.

אם מתוך 10 לקוחות פוטנציאליים שמגיעים לעסק שלכם, 5 בסופו של דבר גם קונים מכם, אתם יכולים להגדיל את מספר האנשים שמגיעים אליכם מ-10 ל-15. כיוון שלא כל לקוח שמגלה עניין הוא גם לקוח פוטנציאלי, אתם נדרשים לבצע זיהוי, איתור, סיווג ותעדוף של אותם ה-leads (קרי: הלקוחות הפוטנציאליים).

2. Lead conversion –תהליך שבו ממירים לקוחות פוטנציאליים (leads) ללקוחות משלמים. זה המדד ליעילות של מאמצי המכירות של העסק. אם אתם יכולים להגדיל את שיעור ההמרות שלכם מ-1 מתוך 10 ל-2 מתוך 10, תוכלו להכפיל את המכירות ולהגדיל את הרווחים.

שיפור היכולת שלכם למכור ולהמיר לקוחות מעוניינים פוטנציאליים ללקוחות משלמים, הוא אחד הדברים החשובים שתוכלו לעשות. ואין תחליף לאותה הדרכת מכירות מתמשכת, גם עבורכם וגם עבור כל מי שמדבר עם הלקוחות, בין אם פנים אל פנים ובין אם בטלפון.
בדקו כל תחום מפתח בתהליך המכירות וחפשו דרכים לשפר מעט בכול תחום. שיפור קטן בכול אחד מתחומי המפתח יוכל להוביל לשיפור עצום בתוצאות הכלליות של המכירות.


3. מספר העסקאות – מספר המכירות הבודדות שבצעתם לכול לקוח שהשגתם. הגדלת תדירות הרכישות ב-10%, תגדיל גם את המכירות ואת הרווחים שלכם בשיעור זה. מהם בעצם הדברים שתוכלו לעשות כדי שהלקוחות יקנו מכם יותר ובתדירות גבוהה יותר?

4. גודל העסקה – גודל המכירה והרווח שהרווחתם מכול אחת מהעסקות. אתם צריכים לחפש כל הזמן דרכים למכור יותר לכול לקוח, כך שהוא יקנה מכם יותר בכול פעם.

5. שולי הרווח פר מכירה – שולי הרווח הם הרווח הגולמי ממכירתו של כל מוצר או שירות. אפשר להגדיל את שולי הרווח פר מכירה כשמחפשים כל הזמן דרכים להעלות את המחיר או להקטין את עלויות המוצר או השירות מבלי לפגוע באיכות.

כל שקל שמתווסף למחיר המוצר או השירות, אם העלויות נותרות קבועות, יזרום הישר לשורה התחתונה כרווח.

6. עלות השגת לקוח – הסכום שאתם נדרשים לשלם כדי להשיג כל אחד מהלקוחות המשלמים. עליכם לחפש ללא הרף דרכים יצירתיות לשיפור הפרסום וקידום המכירות שלכם כך שכול לקוח שהצלחתם להשיג, יעלה לכם פחות. זה יכול להגדיל את הרווחים של העסק באופן דרמטי.

7. הגדלת הפניית הלקוחות – הלקוחות שמגיעים אליכם בעקבות הפניות של הלקוחות המרוצים שלכם. פיתוח מערכות הפנייה לעסק שלכם יכול להיות בעל השפעה רבה על המכירות והעסק יעשה יותר כסף.

8. לבטל פעילויות ושירותים יקרים – חברות רבות נכנסות לשגרה כשהן מציעות ללקוחות שלהם שירותים יקרים שהן לא יכולות להפסיק בקלות מבלי לאבד את שביעות הרצון של הלקוחות. בחנו את השירותים הקטנים שאתם מציעים ללקוחות, אולי יש שירות שתוכלו להפחית או להפסיק?

9. להפחית את נקודת האיזון – זהו מספר הפריטים שאתם חייבים למכור בכול חודש כדי להגיע לנקודת האיזון או כדי להתחיל להרוויח.

משתמשים בנקודת האיזון כדי להעריך את היעילות הפוטנציאלית של כל הפרסום או ההוצאות שמובילות להגדלת המכירות. צריך לבחון כל הוצאה להגדלת הרווח כהשקעה עם שיעור תשואה צפוי שהוא גדול יותר מהעלויות.

10. להעלות את המחירים – במצבים רבים תוכלו להעלות את המחירים בשיעור של 10%-5% מבלי לעורר התנגדויות בשוק. אם המוצרים או השירותים שלכם הם באיכות טובה והעובדים שלכם ידידותיים ומועילים ללקוחות, העלאה קטנה במחירים הכוללים לא תרחיק מכם את הלקוחות.