חייג: 054-4440045

חורים ברשת
טוחן מדיה
מישמיש בת ים
Toppik
טיפולית סיעוד
ארגונית
לוקומושן locomotion
ממי דר קריאייטיב
דף הבית » יעוץ עסקי » על ההיבטים העסקיים של הקמת עסק באיביי
 

על ההיבטים העסקיים של הקמת עסק באיביי

איביי – הקניון הווירטואלי הגדול בעולם - מעניק פלטפורמת מסחר חובקת עולם שבה כ- 114 מיליון משתמשים. קנה המידה הבלתי נתפס הזה המאפשר רווחים משמעותיים מושך אליו אנשים רבים המבקשים לקפוץ על העגלה הדוהרת ולנסות בה את מזלם.
רוב האנשים הסוחרים באיביי, מתחילים עם שאיפה לייצר לעצמם הכנסה נוספת, צדדית. אך חלק לא מבוטל מהם מבין את הפוטנציאל העצום הגלום בסחר חובק עולם זה, והופך את הפעילות במרחב הזה לעיסוק המרכזי בחייו. כך או כך, מדובר בהקמת עסק, וירטואלי אומנם, אבל עסק לכל דבר ועניין. מה הם הצרכים של עסק מסוג זה והאם הם שונים במהותם מצרכים של עסק אחר – במאמר שלפניכם.

 

 

להקים עסק באיביי מול עסק פיזי – מה ההבדל?

מקום – מכיוון שמדובר בעסק וירטואלי שאלת המקום אינה רלוונטית – בעוד שבעולם שמחוץ לאונליין – תשקיעו לא מעט זמן בלחפש את המקום הנכון למיקום החנות שלכם תשלומים - בשונה מעסקים רגילים, איביי מאפשרת לכם לפתוח חנות בקניון בלי לשלם שכר דירה, חשמל או ארנונה.
אחזקת מלאי – על פי רוב בשלבים הראשונים להקמת העסק באיביי לא תצטרכו להחזיק מלאי. תוכלו למכור, למעשה, כל דבר שאינו נחוץ לכם. אחרי מספר חודשי פעילות, אם ראיתם כי טוב, והחלטתם לעלות רף לשלב הבא, ורק לאחר שאיתרתם את הנישה שבה תרצו להתמקד ולסחור, תצטרכו להשקיע כסף במלאי. ברוב המקרים לא תצטרכו לנייד את המלאי עד אליכם - אלא רק להעביר הזמנות למשלוח לחברות שאליהן חברתם.
עובדים – אין צורך בעובדים. בטח לא בשנים הראשונות שהן שלב הקמת העסק והתבססותו. סוחרים וותיקים באיביי עשויים להיעזר בעובדים, אבל זאת יעשו בדרך כלל רק אם היקפי העבודה (והכסף) מותאמים לכך. ובכך, העסקת עובדים בעסק אינה כרוכה בסיכון.

 

 

להקים עסק באיביי – איך בעצם?

על מנת להתחיל את פעילותכם באיביי מומלץ מאוד להיוועץ באנשים שכבר עשו זאת בגדול ופיתחו שיטות וכלים להדריך אתכם בצעדיכם הראשונים. כאן למשל תוכלו לבחון צעד אחר צעד כיצד לעשות זאת הלכה למעשה.

 

 

ההזדמנות של איביי – מסוחרי בית ועד לקמעונאיות הגדולות

אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של איביי בישראל, טוען כי בישראל פועלים כיום כמה מאות סוחרים בהיקפים משמעותיים המתפרנסים אך ורק מפעילותם באיביי. עסקים אלה מוכרים מוצרים מגוונים מאוד: חלקי חילוף לרכב, מטבעות עתיקים, חנוכיות, יהלומים, ואפילו קפה שחור, שמן זית, במבה וביסלי.
המודל העסקי שמפעילה איביי מבוסס על גבייה של 10 סנט עד ל-4 דולר על כל פריט שתציעו למכירה באתר. העמלה הסופית בממוצע שתרוויח אייי מהמכירה שלכם תעמוד על כ 6% עד 12%. כמו כן השירותים נלווים למכירה כמו קידום וסיוע בהגדלת תנועת הקונים אף הן בתשלום. אך בגדול איביי מעוניינת בכמה שיותר מוכרים פעילים שכן אלה מגדילים את הכנסתה.

 

 

איביי גם לעסקים גדולים

איביי אינה פונה רק לסוחרים קטנים אלא מבקשת לצרף אליה גם את המותגים המקומיים.
בשנים האחרונות היא עודדה קמעונאיות מקומיות גדולות בתחומי האלקטרוניקה הצרכנית, ההלבשה, הטיפוח והאופטיקה לפתוח חנות בקניון הווירטואלי הגדול בעולם, וחלקן הרימו את הכפפה והקימו בה חנויות. חברות אלה אינן עושות שימוש במותג שלהן על מנת לחסוך בעלויות שילוח המוצרים ומסי הייבוא מהמחסנים הלוגיסטיים שנמצאים בחו"ל.

 

 

עסק באייבי – לחשוב בגדול.

"כדי לסחור באיביי בקנה מידה גדול", אומר אלעד גולדנברג, "נדרשת הקמת מערך מכירות בינלאומי. יעד זה מחייב גיוס אנשים שמכירים את איביי ויודעים לעבוד בפלטפורמה שהיא מציעה. כולל טיפול בהיבט הלוגיסטי של הסחר ומתן שירות ללקוחות. חלק מהסוחרים שוכרים את שירותיהם של אנשי מקצוע שיסייעו להם בפעילות הלוגיסטית והשיווקית.
דבר אחד ברור – מי שנכנס לעניין יכול להרוויח סכומים גדולים מאוד של כסף. זה יכול להגיע להכנסה של כמה מאוד אלפי דולרים בשנה ועד למיליוני דולרים, תלוי במה מוכרים. אך עוד לפני כן, מי שבחר להתמיד וללכת בדרך יראה ברוב המקרים עליה משמעותית בהכנסה וברמת החיים.