חייג: 054-4440045

חורים ברשת
טוחן מדיה
מישמיש בת ים
Toppik
טיפולית סיעוד
ארגונית
לוקומושן locomotion
ממי דר קריאייטיב
דף הבית » יעוץ עסקי » כיצד מתבצע תהליך מכירת עסק
 

כיצד מתבצע תהליך מכירת עסק

מכירת עסק הוא תהליך לא פשוט, אלא אם אתם מוכנים לוותר על נכסים הצלחתם לייצר במהלך שנות הפעילות העסקית שלכם, ואינכם מודעים לערכם. כל תהליך של מכירת עסק צריך להתחיל בהערכת שווי הנכסים של העסק. נכסים אלה יכולים לכלול את המבנה בו ממוקם העסק, שווי המלאי בעסק, שווי פריטי הריהוט, קופה רושמת, מערכת חשמל, מזגן וכל פריט מוחשי אחר המועברים לבעלותו של הרכוש במסגרת עסקת המכירה של העסק.

 

 

נכסים בלתי מוחשיים

יחד עם זאת, לכל עסק ישנם נכסים נוספים, נכסים בלתי מוחשיים. נכסים אלה יכולים לכלול את בסיס הלקוחות או הקליינטורה של העסק, את שם העסק והמוניטין שצבר במהלך השנים, את פוטנציאל המכירות שלו לשנים הקרובות, את המיקום האטרקטיבי שלו לעומת המתחרים ועוד שורה של נכסים שאי אפשר להחזיק ביד, אי אפשר לגעת בהם או להרגיש אותם, אך שווים הרבה כסף, לעיתים קרובות הרבה יותר מאשר נכסים מוחשיים, בעיקר כאשר מדובר בקניין רוחני, פטנטים, מותג, שם ומוניטין.

 

 

הערכת שווי העסק

על כן, בשלב ראשון יש לבצע הערכה כוללת של שווי העסק בכללותו, ולשם ביצוע הערכה זו כדאי לקחת איש מקצוע. עבור מרבית העסקים אין צורך בשכירת מומחים בקביעת שווי חברה, וישנם רואי חשבון טובים שיכולים לבצע את ההערכה באופן עצמאי, ובעלויות נמוכות בהרבה. לאחר קבלת הערכת השווי של העסק, צריך בעל העסק לקבל החלטה באיזה מחיר הוא מעוניין להציע את העסק. יכול בעל העסק להפחית מהמחיר מראש על מנת להגדיל את הסיכוי לזירוז סגירת עסקה, או לחילופין להעלות את המחיר הראשוני על מנת להשאיר טווח גמישות במחיר במהלך המשא ומתן, או להציע את המחיר שנקבע על ידי רואה החשבון.

 

 

הצעת העסק למכירה במספר ערוצים

את העסק אפשר לפרסם בלוחות מודעות בקטגוריה של מכירת עסקים, או להציע אותם באמצעות מתווכים, רואי חשבון או משרדים עסקיים המספקים שירותים עסקיים מסוג זה. כדאי לעשות מאמץ בכל הערוצים, למעט מקרים בהם אתם מוגבלים בבלעדיות המוענקת לגורם ספציפי כמו מתווך או רואה חשבון, ועל אף שמדובר במגבלה לכאורה, זו היא יכולה להיות הדרך היעלה והטובה ביותר עבורכם.

 

 

ניהול משא ומתן בצורה מקצועית

את המשא ומתן לא כדאי לעשות בצורה ישירה, אלא להסמיך גורם מקצועי שינהל את המשא ומתן עבורכם, בין שזה הוא מתווך, רואה חשבון או עורך דין. לגורם מקצועי יש גם את הידע הנדרש לניהול משא ומתן, ויש לו גם יותר כוח מיקוח בהיעדר קשר רגשי לעסק, ובהתחשב בכך שהוא "פועל על פי הוראות מלמעלה". לאחר סגירת עסקה, יש לגבש הסכם מכירה באמצעות עורך דין, ולוודא שהסכם זה סוגר את כל הקצוות, ולא משאיר אף קצה פתוח. במסגרת העבודה עם עורך הדין, תקבלו הנחיות כיצד לבצע את תהליך העברת הבעלות ביחס לתהליך העברת הכסף אליכם.

 

המאמר נכתב על ידי חברת B.E.N LTD 

http://www.benltd.co.il